torsdag 17 mars 2011

Veckans skolarbete: klä taburetter

 Den här veckan har vi varit inne på möbeltapetseringen för att klä våra taburetter. Det har varit tidskrävande arbete, mycket material att packa och sy fast. Jag brukar ju inte ha så mycket tålamod när det gäller att sy men detta arbete har gått förvånandsvärt bra faktiskt. Roligt att klä dem i fårskinn som kommer från hemifrån vårt hus. Jag är riktigt nöjd med mitt arbete! Nu har Bäbbän och Lovis varsin gustaviansk taburett!


Först fick vi göra en kant sk. vulst fylld med hårt packad träull


Nåla ihop och sy hörnen

Fylla undre delen av sitsen med hårt packad träull


och ovanpå det tagel


sen syddes ett vitt tyg sk. domestik på för att hålla fast taglet och träullen.  

och sist på med fårskinnet.

Färdiga!



 

 

3 kommentarer:

  1. Du är så fantastiskt duktig, jag är sååå imponerad! <3

    SvaraRadera
  2. Du kommer knappast att få några andra kommentarer av mig än imponerad och lite avis... varje gång. Snacka om att skapa!

    SvaraRadera