fredag 16 mars 2012

Nytt minikök till tjejerna

Jag har kommit på att skåp är superbra att förvara diverse i, så också ett kök! Med tanke på att vår salong förmodligen kommer att vara lekrum i minst fem år till är det skönt att kunna stoppa undan så mycket leksaker som möjligt i dold förvaring. Det är så skönt när allt är undanplockat på kvällen. Jag är himlans nöjd med detta lilla köksskåp och det är också tjejerna. Lovis lagar mat och serverar Lily som tuggar och suger på låtsasmaten med sina nya tänder... Roligt har det varit för mig att snickra en liten aning också, saknar det och skolan med alla maskiner.  Måste ta mig i kragen och städa upp i källaren och komma igång och vara lite kreativ!



Från början! Hyllplanen fick sågas av och tas ut eftersom de inte stämde höjdmässigt med spisen.

Nya höjder för hyllplanen och lite fuskpärlspont

Måla, måla... Fick lite dåligt samvete då Lovis när vi var färdiga sa; - Mamma, jag vet att du tycker om vitt men inte rosa... Hon hade nog velat ha ett rosa kök? Men vi får väl måla om det rosa sen kanske.

målat, nu ska spisen, bänkskivan och hyllplanet på plats!


De virkade gobitarna som vi fick av Fia passar perfekt på lilla kakfatet från röda korset!

virkade muffins som jag köpte på Kajsa Kavat. Tog in fjärilsburken också, den är ju så pastellig och fin!

Små burkar med nötter och tuggummi från när vi bodde i Spanien.

det ska lagas sallad!

Lovis kockar!

Lilla servisen Lovis fick då hon var liten och så Lilys favoriter: ballerinakexen från IKEA.

Bakom draperiet under diskbänken finns lite matförvaring.








6 kommentarer:

  1. Jag sitter bara och gapar, gud vad fint, och vilken fantasi du har alltså!

    SvaraRadera
  2. Superfint blev detta Jessica =) Tycker det blev kanon med vitt/rött =) även fast Lovis tycker om rosa hihi...
    Kul att du tagit bilder under hela proceduren!!

    Kram Maggi

    SvaraRadera
  3. Ett så sanslöst fint kök för fina flickor!! Du är helt otrolig Jessica och tack för att du visar!

    SvaraRadera
  4. Tack för alla fina kommentarer! Så roligt att se vem som läser! kram

    SvaraRadera