tisdag 15 november 2011

Målat kökskakel a´la´Pippi typ...

Jag har ända sedan vi satte upp kaklet i köket för ca 5 år sedan stört mig på färgen. Jag vet att vi skulle försöka att matcha kaklet med väggens färg som är någon slags nougat/latte färg. Men vi lyckades inte för när vi hade satt upp det så insåg vi att det gick åt det röda, terracottahållet. Jag har länge tänkt att jag ska måla om det och nu är det klart. Blev inte så nöjd så det får nog bli nytt kakel ändå så småningom. Kaklet är ju hugget oregelbundet och det var svårt att måla de svarta rutorna. Jag målade allt vitt först vilket också innebär att fogen flyter ihop med de vita plattorna och gör att de ser mycket större ut. Men ska pröva med en grå fogpenna också och se om det blir bättre. Som det ser ut nu är det för mycket Pippi Långstrump känsla på det hela.






2 kommentarer:

  1. Jag köpte kakeldekor och gjorde som du, svart/vit rutigt, men jag trivdes aldrig med det så de åkte ner ganska fort, men det var mycket snyggare på dina små kakel än mina stora.

    SvaraRadera