fredag 23 juli 2010

Har en and bajsat i kudden, eller??

Jag köpte för ett tag sedan två stycken underbara, fluffiga kuddar på IKEA. Tänkte att de skulle passa perfans i mina nygamla Ektorp soffor och eftersom det hade det formidabla priset 79 sekiner så slog jag direkt till på två stycken. När jag glatt packade upp kuddarna så tyckte jag nog att de luktade lite illa, men tänkte att det nog skulle gå över. Jag lät dem ligga ute på balkongen i några dagar och sen tyckte jag att de luktade frisk luft. Drog på dem örnogott och tänkte inte mer på det hela.
Satt så i soffan en kväll och kände att det luktade jäkligt illa. Jag anklagade stackars sambon för att han hade fotjuice och frågade ständigt om han pruppat. Han gick moloket iväg och tvättade frenetiskt sina fötter eftersom han inbillar sig att han lider av väldans illaluktande fötter. Men lukten kvarstod och även när jag satt själv i soffan... Rätt vad det var kom det en puff av skit, spya och gödsel farandes genom luften och kröp upp i min näsa. Jag visste att jag inte släppt mig och tänkte att jag helt enkelt hade munnen för nära näsan och att jag led av jäkligt dålig andedräkt. Om sambon frenetiskt tvättade fötterna så började jag nu frenetiskt skölja munnen och borsta tänderna... Men inte hjälpte det heller.. Så en kväll la jag ansiktet på kudden och höll fasen på att kräkas när jag drog in lukten av gödsel, skit och spya i ett enda andetag. Där hade den där äckliga kudden legat och stinkt i soffan!


Jag lät kuddarna ligga ute på balkongen i några dygn till men det luktade fortfarande lika illa. Har gjort ett försök att tvätta en av dem och när jag tog i den nytvättade äckelkudden så dröjde sig stanken kvar på mina händer!!! Gick över till mamma och pappa och lade in den i deras torktumlare sent i går kväll. I morse ringde mamma och frågade om jag typ tumlat ett dött djur eller nåt. Då hon kom in i tvättstugan stank det i hela rummet!
Någon som har likadana kuddar? Förhoppningsvis så är det bara i mina kuddar fågeln skitit istället för att lämna dun. Men köp för säkerhets skull inte GOSA Tulpan... Blir ett samtal till IKEA om detta.


1 kommentar:

  1. dun kuddar/ täcken som blir blöta kan lukta rent "skit".... luktar dom efter dom är torkade är det något fel....

    SvaraRadera