tisdag 1 mars 2011

Lovis små konstverk

Lovis älskar att måla och rita och det ligger teckningar och urklippta små bilder överallt i huset. Jag har tagit undan några teckningar som jag ska rama in. Utan att vara det minsta partisk (hehe), så tycker jag att hon är väldigt duktig på att rita för sin ålder. Roliga är teckningarna också, eller vad säger ni?
Vår familj, denna ritade Lovis i december 2010. Det är viktigt att komma ihåg att tjejerna har puppilura och killar en snopp. Fem fingrar är också viktigt att komma ihåg.

Vårt hus och det ryker så klart ur skorstenen eftersom vi eldat hela vintern!Blomman har hon ritat av, det är en som jag gav henne då jag hade gjort bildhuggeri.

Jag och bebben i magen! Här börjar huvudfotingarna få en kropp

Lovis brukar rita teckningar till sin farmor som är i himlen. Här har hon ritat farmor, farfar och en regnbåge eftersom farmor finns i himlen där regnbågen också finns. Hon har också ritat en fullmåne eftersom farmor ibland sitter på månen och tittar ner på henne. Ett hjärta eftersom farmor ofta fick hjärtan av Lovis och så har hon också skickat med en muffin! Och skrivit Farmor så att det ska komma fram till henne. Vackert, inte sant?

En bild som Lovis ritade till Dennis och Eskil då de kom och hälsade på.Jag diggar öronen!


Mamma, pappa, Lovis och Loco skriver hon helt själv, det har hon kunnat några månader. Det kliar faktiskt lite i mina frökenfingrar att prova att lära henne att läsa. Men, hon är ju bara 4 år så jag ska hålla mig lite...

1 kommentar: