onsdag 30 mars 2011

Hej då sunklägenheten!

Sista kvällen i sunklägenheten, imorgon kommer Anders med släpet och hämtar möblerna. Idag har jag ägnat mig åt flyttstädning. Jag trodde att det var våra dåliga fönster hemma som gjorde att jag fönstren nästan blev fulare efter putsning. Men se det berodde nog inte på fönstren, det berodde nog på att jag är helt värdelös på att putsa. Det är ju nya fönster i sunklägenheten och det blir flammor och fula ränder trots att jag provat både skrapa, trasa och tidningspapper... Tur att solen inte ligger på fönstren när städningen och lägenheten ska besiktas...

Nåväl, kom på att jag kanske skulle ta lite kort på sunklägenheten och inser att den faktiskt inte är så illa egentligen. Men jag har tyckt att den varit så sunkig eftersom jag köpt på mig en massa möbler på Erikshjälpen som jag tänkt måla om och tanken fick inte praktisk tillämpning förrän förra veckan. Det har känt som att man bott i ett loppislager med ett en massa olika, slitna gamla möbler som inte passar ihop. Jag har nu målat nästan alla möbler i mattsvart, är ju fortfarande kvar i min svartvita period och jag tycker att möblerna blir så effektfulla när de får lite svartfärg. Och vilken skillnad det blev på möblerna! Hade ju kunnat bott kvar här i en månad till nu!

Pelarbordet var i slitet björkfanér. Det är ett jättebra bord eftersom man kan snurra det och ändra höjden. Det ska få bo hemma i entrén!

Liten byrå med flera fack som Lovis ska få ha alla sina papper, pennor och pyssel i! Den var i sliten teak innan målningen.

Det här lilla bordet har varit bajsbrunt i några månader, helt annat bord då det blev svart!


Köket tycker jag om, det är så klassiskt med skåp ända upp till taket. Jag tycker om retrokänslan.

Här finns det möbler som ännu inte fått färg på sig. Stolarna kommer att bli jättefina med svartfärg och nytt tyg till sitsarna. Just nu rasar det vita färgflagor av dem bara man tar i dem. Bordet har en fanerad skiva där fanéret släppt så jag måste ta bort det innan jag kan måla det.

Toan är ju faktiskt betydligt fräschare än den vi har hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar