onsdag 14 juli 2010

Entrén, verandan, farstukvisten, bruá eller var det altanen?

Så här i semestertider håller vi på att bygga en ny entré, eller bro, eller farstukvist eller vad jag ska kalla den. Sambon och jag har nämligen delade meningar kring det hela. Jag tycker att det är en entré, men sambon tycker att det låter så attans flådigt "det låter som att vi har ett hotell när du säger entré". Vet inte om han associerar det till en foajé? Jag tycker inte att man kan kalla en utbyggnad på 20 kvadratmeter för farstukvist eller bro... Någon som har ett passande namn? Veranda känns inte heller OK eftersom den sitter vid ytterdörren... Altan likså, veranda och altan är för mig ngt som man går ut på motsatt sida av ytterdörren.

Vad detta bygge än nu ska heta så ser det ut så här. Jag är riktigt impad av min sambo som faktiskt snickrat detta från början till slut. han har haft lite hjälp på vägen av svågern som är snickare, men det mesta har han gjort själv. Han har också klurat och funderat kring fina detaljer och skissat upp dem. Det lilla halvmånefönstret har han snickrat själv.

Grunden lagd..


och lite mer gjort..

nästan dagsaktuellt kort.

3 kommentarer:

  1. Jag kallar vår entre för "glasverandan" mysigt och passande =)
    Det blir skitsnyggt!!!!
    Du har en händig sambo =) det får du hälsa!!!
    Och du är ju uthållig och händig som bara den som fixar alla dom fönstren :O Impad!!!!
    /Maggi

    SvaraRadera
  2. Farstu på Ramselemål, "fårsta" (ut fåschta)blir väl bra?
    Mvh Inga

    SvaraRadera
  3. fårsta var ju ett bra ord! Ska kolla med sambon ;)

    SvaraRadera