måndag 30 augusti 2010

Vårt vardagsrum

Har arrangerat om lite i vardagsrummet. Jag har fastnat för det lite industriella, tycker det är så snyggt. Har också tagit fram min gamla plansch från Ramsele som annonserar om Vagnedefesten där man ska ta med sig restaurangkortet med ransonering. Jag hittade kartor med gamla ransoneringsmärken hos Anders farmor för länge sedan och de passade ju ihop med planschen! Har för mig att planschen är från 40-talet. Visst är den fräsig? Verkligen rolig kuriosa.
Den gamla svenska registreringsskylten låg ute i vår ladugård, love it! Den stora, fina bokstaven hittade jag på Inte bara systrar, min absoluta favoritbutik här på byn (nu lät det som att vi hade en uppsjö av butiker här tihi)!



Har fått pippi på gamla registreringsskyltar! Dessa från USA 1955 och 1942. (Om ni vet ngn som har en massa reg skyltar liggandes och vill bli av med dem, hojta till! )
Mina Ektorpsoffor som jag köpte begagnat i somras. En tvåa som jag gjort om till en stor dubbelfåtölj med hjälp av två fotpallar. Skulle gärna vela ha en Loveseatfåtölj men jag fick göra en egen billigare variant.

1 kommentar:

  1. Men jäklar va snyggt det blidde med lite extra detaljer =) Du kan verkligen din grej du Jecka! Önskar jag hade lite av dina inredningsfingrar!

    Hur har första dagen på skolan varit?

    Kram

    SvaraRadera