onsdag 4 augusti 2010

Fäviken Jakt & fiskemässa

I lördags åkte Dennis, Jessica, jag och Anders till Fäviken utanför Östersund för att gå på jakt och fiskemässa. Mässan var otroligt stor och till och med Jessica och jag hittade saker att köpa. Jag köpte en ny plånbok, en softshell jacka, en superskön underställströja och ullsulor till skorna. Samlade också massor med vuxenpoäng då jag köpte en ny rulle med plastfolie till vår wrapmaster... :)

På vägen hem åkte vi in på flera loppisar men jag gjorde tyvärr inga fynd. En del loppisar fanns det helt enkelt bara skräp på och andra var det på tok för dyrt. Men det gjorde inget, jag lever fortfarande på loppisrundan i Näsåker/Resele.. Dessutom var det väldans trevligt att åka iväg en dag utan barn och bara umgås och ta det lugnt med Dennis och Jessica.

På vägen hem åkte vi också in på kretsloppshuset i . Ett superfint ekologiskt hus i Mörsil. Huset har gammeldags tak med mossa och på andra sidan är det ett trätak i lärkträ, hängrännorna var också i lärkträ, riktigt tjusigt! Inredningen inne består bara av gamla möbler och de hade också en riktigt gammal köpmandisk som var sååå fin.


Min dröm, en sån här vill jag ha i min hall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar