söndag 1 augusti 2010

Sommarens loppisfynd!

Inser att jag glömt att visa flera fynd jag gjort nu i sommar. Har varit på en auktion, köpt saker på Röda Korset, fyndat på Bazaren och loppisar. Här kommer en liten bildkavalkad... Många kanske tycker att det är skräp, men för mig är det fina fynd!

Mitt allra bästa fynd - en bandsåg för 600 kr, den fungerar utmärkt!

Liten kryddhylla som Lovis ska ha i sitt lilla kök. Hyllan ska bara målas vit först..

Liten cykeldockstol (heter det så?) så att Lovis kan ta med gosedjur på sin lilla cykel. Jag tycker den är superfin! 50-tal måntro? Ngn som vet? Inköpt på Bazaren för 50 kr.

Gammal graverad kupa, otroligt vacker. Löst på auktion för 120 kr.

Böcker 10 kr på loppis. Förhoppningsvis får jag till mitt bibliotek någon gång och då kan jag ta fram alla kartonger med mina älskade böcker.

Byrå köpt på Bazaren för 150 kr. Jag är trött på att inte ha ordning i hallen och jag kommer ändå aldrig att få tag på en gammal köpmandisk... Den ska givetvis vitmålas och shabbas. Knopparna ska bytas och jag funderar på att skriva snirklig text med "mössor", "vantar" etc.
Lovis favoritfynd, ett litet postkontor och bokstavsstämplar! Som hon har lekt med detta postkontor!
20 kr på Bazaren.

Liten prylhylla som blev garage till Lovis bilar. 20 kr Röda Korset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar