söndag 15 augusti 2010

Brev från skolan!

Oj, oj nu har välkomstbrev och schema kommit från skolan. Det pirrar i magen och jag blir alldeles salig då jag ser att vi ska på en massa spännande studiebesök där vi ska studera möbler från olika tidsepoker. Vi ska bland annat på en tre dagars studieresa till Stockholm och schemat är fullspäckat!

Ser listan med alla klasskamrater och man funderar vilka personer som gömmer sig bakom mailaresserna som börjar med maskindisk, torka, grytagirl, Nosferat0, Brottan och Memsanpemsan.. Blir spännande att träffa nya människor som brinner för samma sak som mig.

Schemat för de 4 första veckorna är som sagt fullt. Förutom studiebesöken ska vi vara en hel del i verkstaden och vi ska ha konstnärlig träning! Bara begreppet "konstnärlig träning" får mig att längta! Det känns som att den här utbildningen kommer att vara helt rätt för mig!

Kina slott (Bild från royalcourt.se)
Gustav den III antikmuseum (bild från nationalmuseum,se)
koppartälten (bild från koppartalten.se)

2 kommentarer: