fredag 27 augusti 2010

Bye, bye Vittra

Så har jag gjort min sista dag på Vittrasel. Några tårar släpptes och det var svårt att åka hem på kvällen. Att jobba på Vittrasel innebär att ungdomarna och personal blir som en liten familj och hemmet ditt andra hem. Detta kanske inte gäller på alla behandlingshem men det gäller verkligen på Vittra. Det kändes skumt att lämna nycklar, rensa lådor och tillslut säga adjö till ungdomar och personal. Det blir ju lite som att säga adjö till sin familj på ett sätt. Ungdomarna har lärt mig otroligt mycket, själva kanske de inte förstår det, men jag kommer att ha nytta av det de lärt mig för resten av livet. På gott och ont.

Denna vackra gamla skrivmaskin fick jag som avskedspresent. Jag blev otroligt glad att få den eftersom jag varit ute efter en sån ganska länge nu. Och dessutom fick jag en fin, stor lykta som vi ska ha ute i farstun.




Tab, Shift, Return och Caps Lock finns också på den ;)

Lyktan kommer att lysa fint ute på farstun i höstmörkret!

1 kommentar:

  1. Men va fiiiiiiiiiiiiiiiiint!! Du kommer att vara saknad där, det är jag säker på.

    SvaraRadera