onsdag 4 augusti 2010

Liten rymling räddad av Facebook?

Får jag presentera vår gråhund Loco, tror aldrig jag haft med ngt kort på honom här på bloggen.
I torsdags släppte jag ut honom för hans sedvanliga nattpink. Vi brukar kunna ha honom lös på gården utan att han sticker, han tycker mest om att ligga i sin lilla koja. Men denna natt (kl var runt 01.30) måste han hittat ngt intressant för vips så gled han ljudlöst iväg in i den mörka natten! Anders var borta på sin fiskeresa så jag fick tillslut ringa mamsen som fick komma över och vara hos Lovis så att jag kunde åka ut och leta. Jag tog bilen och åkte runt och letade men hörde inte ett ljud av Loco. Ville inte skrika och hojta allt för mycket heller eftersom det var mitt i natten. kring 03.30 gav jag upp och gick och la mig.Tänkte att han nog skulle vara tillbaka morgonen efter. Det var han inte då jag klev upp... La ut en blänkare i min statusrad på Facebook om att alla skulle sprida att han var borta. Det var väldans många folk engagerade i hans försvinnande och letande.
Tillslut ringer då en kille som sett min statusrad på Facebook, hans mamma har tagit hand om en hund som stått och skällt hela morgonen... Samtalet kom precis lagom till att Anders kom hem från sin fiskeresa så han fick åka och hämta honom.

Facebook är fantastiskt! Visst hade vi fått tillbaka hunden ändå, men nu gick det ju så mycket snabbare!


blöt, trött hund tillbaka efter sin lilla tur

Ordningen återställd, Loco på sin favoritplats (då han inte är på "hunddagis" hos min pappa).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar