tisdag 27 juli 2010

Loppisroadtrip

Idag åkte jag, Jessica, Emelie och Johan plus våra små kottar på en liten Loppisroadtrip. Vi åkte på flera olika loppisar i Näsåker och Resele. Jag är förtfarande lite förstummad över vilka fantastiska fynd jag gjorde! Det bara dök upp saker som jag tänkt att jag skulle vilja ha hela tiden!

Denna låda hittade jag under en massa bråte på loppis i Näsåker... Anade vad som kunde vara i, hoppades att det skulle vara en svart, fin symaskin. Den skulle nämligen passa perfekt uppe i gamla köket som går i svartvitt.  

Och visst var det en underbart fin symaskin som dessutom går på el! Om denna fungerar lovar jag att man nog kan sy nästan vad som helst utan att den ger med sig! För 75 kronor kan man inte klaga! Återstår att måla huven svart igen.

Tråg (10kr), mjölsikt(40 kr), tvättbräda (40kr), rivjärn (10 kr)och grytunderlägg(25kr) - alla i miniformat till Lovis lilla kök. Heelt fantastiskt fina!

Trodde inte mina ögon då jag hittade den här. Jag är ju inne i ett litet stim av reg skyltar som jag ska ha uppe i gamla köket. Hittade denna för 40 kr!

en yllerock som är supersöt, den ska jag ha i höstmörket! 150kr

fina scrapbookpapper - på en loppis träffade vi på en kvinna som var på semester men hade kurser i scrapbooking. Hon tog fram och visade oss en massa scrapgrejer som hon sålde.

En "gammtantväska" i ngt grovt sorts tyg. Jag älskar den! Den känns också som ngt jag ska ha i höst.20 kr
 
En kofta att ha i höstmörkret, 30 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar