torsdag 22 juli 2010

Höstvindar

Vinden viner utanför och våra dåliga fönster skallrar, det rasslar i köksfläkten och när man öppnar ytterdörren slinker det in kall luft. Termometern visar endast på 11 grader och det är mörkt...

Och jag älskar det! Jag mår så gott på hösten och jag tycker att det är skönt med den kalla luften. Vet inte om det är för att jag är född i slutet av augusti men jag är verkligen en höstmänniska. Det är så skönt att krypa upp i soffan med en kopp te på kvällen och få tända ljus. Men not to worry ni sommarmnniskor, inte är det höst ännu...Det är ju en bra bit sommar kvar, jag tyckte bara att det var skönt att få en glimt av hösten ikväll.

Ikväll har vi burrat ner oss i soffan, ätit chips och dip och sett på ett True Blood avsnitt. Det kändes helt OK att göra det i detta väder. Dessutom har jag målat hela dagen, ja inte på fönstren då... Nä, nu har jag rott igång ett annat projekt. Men jag är snart färdig med det och då ska ni få se slutresultatet.  Kan säga att jag gjort av med 8 liter takfärg och 2 liter vit snickerifärg samt lite svart färg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar