söndag 8 april 2012

Nytt liv till gamla fåtöljen

Kommer ni ihåg den gamla fåtöljen jag köpte på auktion i somras? Jag hade ju lite olika planer för den och nu har den till slut hamnat i Lilys rum. Hon fick ju eget rum när hon var runt 7-8 månader, allt för att hon och vi skulle sova så bra som möjligt. Har funderat en hel del kring hur jag vill inreda rummet, än så länge är det rätt tomt. Men jag vill att det ska gå i lite blekta pasteller så jag har lite hyllor och annat som ska målas om innan jag är färdig där.

I vilket fall flyttade jag upp den bulliga, fina fåtöljen till hennes rum. Sen  hittade jag ett så gulligt muffinstyg på Maxi Corner i Sollefteå som jag häftade på. Det var lite knöligt att häfta på eftersom jag inte orkade skruva isär hela fåtöljen. Det är lite knöligt på sina ställen, men jag är nöjd ändå. Nu fattas bara en tygklädd skiva att fästa på baksidan av den och några fina band att sätta nertill för att dölja häftklamrarna. Funderar om jag ska måla armstöden och benen i någon av de pastelliga färgerna i tyget, kanske gröna eller blå?

Jag återkommer med fler bilder på fåtöljen då jag är helt färdig med den!






2 kommentarer: