måndag 9 april 2012

Kontoret

För länge sedan hade Lovis sitt lekrum inne i detta lilla rum intill hallen. Nu är det istället ett kontor där jag har alla mina skolböcker och annat. Rummet är mest ett hopplock av diverse loppisprylar och färgskalan går i vitt, grått, svart, beige och brun. Jag trivs verkligen i detta rum och nu är det bara lite småfix kvar i det, golvlister ska tillbaka efter att Anders isolerat golvet och golvet ska målas vitt.

Anslagstavlan med tyget köpte jag och gjorde en adventskalender till Lovis för några år sedan. Passade perfekt inne på kontoret! zinkburken hittade jag ute i ladugården

hylla ovanför skrivbordet

Den vackra gamla skrivmaskinen jag fick från Vittrasel

Byrån,/hyllan med plats för en massa papper har jag haft i många år, älskar den! Där ryms räkningar, pensionspapper, deklarationer och annat bjafs.

lampfot köpt på röda korset för en tia, lampskärmen från någon loppis.

Skrivbordet jag gjorde på träakadmien trivs jag riktigt bra med nu, trots att jag var missnöjd med det förr. Tycker att det blev ganska bra ändå, det är ju skillnad då det kommer på plats. Kannelyrerna är inte så skamligt sneda heller.

bokstaven köpt hos inte bara systrar, älskar de där stora gråa bokstäverna! Gammal reg skylt som jag hittade ute i ladugården. Lampskärmen i form av en glödlampa har jag haft i många år, den är från IKEA men jag har adrig hittat det rätta stället att hänga den.




 

1 kommentar:

  1. Åh vilken ångest jag får! Shit vad du är så produktiv. Här händer ingenting... förutom att hela gården grävs upp och allt rivs ur i källaren, men hur kul är det!? Jag vill ju mest bara tapetsera, måla och pynta ;-)

    SvaraRadera