söndag 29 april 2012

Hoddeladi, hoddeladi hoppsan vilken dag!

Idag har vi donat och grejat ute, så härligt med vår, värme och ljus! Lovis har varit duktig och hjälpt till att rensa helvetesrabatten från förra årets ogräs. Varje vår har jag energi och rensar bort och gör fint bara för att se ogräset fullständigt ta över två veckor senare... Jag har försökt allt möjligt för att få bort ogräset i den; grävt upp helt, fyllt på ny jord, lagt på en plast som ska kväva ogräset, lagt på bark som ska minska ogräs, gjutit en vattenränna så att inte gräsmattan ska krypa in på rabatten, planterat marktäckare och andra nya växter... Ingenting funkar. Så nu har jag lite tyst accepterat min ogräsrabatt. Nåja, Lovis tyckte att det var kul att rensa iallafall.
Mindre roligt tyckte hon att det var när Anders tuttade eld på jordkällaren, eller höga berget som Lovis kallar den. Då blev det lite gråt och lite oro en stund men sen lugnade hon ner sig då hon såg att det gick bra.
Lily har åkt en premiärtur på cykeln och det gillades! Hon har också suttit i bärselen och kikat på när jag hängt tvätten på tork ute, så härligt att kunna hänga ute! Luktar så gott! Blir härligt att krypa ner i nybäddade sängen om en stund, kommer sova gott efter denna dag!

Liten ogräsrensare utrustad med sax!

Det blev en hel del gammalt ogräs...

sura miner då höga berget brann!



1 kommentar: