lördag 12 november 2011

Stockholmstripp!

Förra veckan åkte jag, mamma, Lily och Lovis till Stockholm för att hälsa på bror med familj. Lovis hade längtat så otroligt efter att få träffa sina kusiner. Det roliga är att när de väl träffas så bråkar de mest, känns som att det är övervägande bråk jämfört med lek. Men de längtar ändå till varandra och roligt hade de tillsammans under veckan.
Själv hann jag med att träffa Monkan, fast det kändes som att jag inte fick så många sylar i vädret.. Lovis skulle ju absolut också träffa henne, Monkan är nog en av hennes idoler.  Munnen gick ju oavbrutet på Lovis tills jag stoppade åt henne min mobiltelfon och hon kunde spela Angry birds. Sen fick jag äntligen sitta och surra lite i lugn och ro (då Lily hade somnat dvs).
Hann även med lite shopping. Jag har, hör och häpna, köpt jeans! Efter att ha gått i tights, även kallat mummelbyxor, de senaste 5 åren tänkte jag att det var dags för jeans. Men så mycket har jag nog inte vågat eftersom det är så kallad skinny fit, finns ju inget skinny med mig så det är som tights, fast jeans. Men sköna är de iallafall!
Lovis och Lily på centralen, nyss anlända.

kusinerna lekte café tillsammans i 5 min, sedan lekte grabbarna sönder caféet och Lovis blev sur för femtielfte gången.  


Jag passade på att träffa Monkan en sväng. Lily var förbryllad över hennes tatuering. Hon ville plocka upp den och smaka på den, men den satt ju fast!

Vi var till Mulle Meck lekparken, en superfin lekpark! Jag blev tokinspirerad, tänk att bygga upp en lekpark av någon gammal bil och lite annat hemma? Vad kul det skulle vara!

Så otroligt mysigt!

Max vid båten på Mulle Meck lekparken.
Utekök a´la´Mulle Meck!

Det var en hel del gråt, tandagnisslan och hysteriska skratt innan Lovis vågade prova att åka på stången ner i tornet. Men hon kunde ju, var jätteduktig att hålla sig fast! Så nu vet hon ju att hon kan bli brandman på riktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar