torsdag 17 november 2011

Jag plockade upp en dörr...

från ett dike för ett tag sedan. En fantastiskt vacker, gammal dörr modell mindre. Åkte förbi den och den såg ju så ledsen ut där den låg tillsammans med en massa rivmaterial. Mitt hjärta klarar inte av att man slänger såna här vackra, rejäla dörrar. Så jag frågade ägaren om jag kunde få rädda den från att bli uppeldad.

Först hade jag inte en aning om vad jag skulle ha den till, men så kom jag på att jag kanske skulle kunna byta ut vår fula 60-tals toa dörr. Tyvärr passade den inte alls där eftersom den var för låg. Men så kom jag på att Lovis och Lily ska få en lekstuga och där skulle denna dörr kanske passa ypperligt?

Annars är den ju bara fin där den står lutat mot väggen också.




1 kommentar:

  1. Vad rolig du är! Det är sånt jag tänker och vill göra men aldig vågar :) Låt den stå ett tag så kommer du nog på något kul att ha den till, jag tänker att det vore roligt att ha den till något där den inte är dörr utan nått annat, vet inte vad dock... ;)

    SvaraRadera