tisdag 18 oktober 2011

Ny mobil!

Jag älskar ju elektroniska prylar och skulle nog köpa på mig en massa roliga pryttlar om jag hade obegränsat med pengar. Nu var det så att min gamla telefon började rasa ihop, den led av sviterna efter mitt år på snickeriet i Kramfors. Den var nämligen full med slipdamm och kunde slå av sig själv hur som helst, ljudet var superdåligt och handsfreen var det bara slarvsylta av.

Efter många timmar på intenet föll valet på Sony Ericssons Xperia Arc. Först tänkte jag ju givetvis på en Iphone men efter lite jämförande tyckte jag att Arcen verkade ett strå vassare. Det har större skärm, bättre kamera och är lättare och snyggare än iphonen.

Idag fick jag min nya telefon och jag kan säga att jag har mycket att lära... Kände mig hopplöst gammal och dum då jag skulle installera allt i den. Och använda kameran var inte heller så lätt.. Aja, jag kommer säkert att lära mig ganska snabbt och sen undra hur jag någonsin kunde vara utan en smartphone? Nu ska jag bege mig ut på nätet och köpa ett siliconkydd till den, har tänkt att denna telefon ska hålla ett tag... Och sedan ska jag väl bara ligga i soffan och lära mig alla fiffiga funktioner.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar