tisdag 9 augusti 2011

Hata telia

och deras jäkla telefonsupport och felanmälan! Det är något fel på vår telefon vilket innebär att jag är utan internet och utan TV, lagom kul... Ska då försöka att ringa telia för att felanmäla och får bara knappa mig fram och för att sedan höra en röst:
- Du har felanmält nr, bla, bla bla... Och vi beräknar att felet är åtgärdat inom 3 dagar..
3 DAGAR! Jag vill ju prata med en vanlig människa och förklara att jag lätt kan vara utan telefon i 3 dagar, men jag vill inte vara utan nät i 3 dagar!
Så kom jag på den brillianta idén att jag kanska kan surfa på mammas och pappas nät eftersom vi bor grannar. Nu är jag där och har försökt hitta en nätverksnyckel utan resultat. Så då ringer jag telias internetsupport för att fråga hur jag kopplar upp mig på enklaste sätt. Även där svarar en inspelad mekanisk röst vad jag ska göra! Vilket inte alls stämmer eftersom det inte finns något förval, någon knapp att trycka, som överensstämmer med mitt problem!! Jag blir så förbannad att jag snart går upp i atomer! En support utan en riktig människa??

Nä, det är nog bara att gå hem... Lägga ungarna och... tja, städa? läsa en bok kanske? måla lite på en hylla?

Jag kommer alltså att befinna mig på nätavänjning några dagar, nätrehab? Kommer att bli ganska jobbigt.

Kanske blir något gjort om vi blir utan nät i 3 dagar? :)

2 kommentarer:

  1. Får mig helt osökt att tänka på Pippis flaskpost som hon skriver när hon, Tommy och Annika är strandad på en ö: "Utan snus i 3 dagar försmäktar vi på denna ö". "Utan nät i 3 dagar försmäktar vi i denna by!"

    SvaraRadera
  2. Ja, man försmäktar verkligen känns det som! tur att man kan kila upp till grannen och låna lite..

    SvaraRadera