fredag 29 juli 2011

Underbar järnsäng på loppis!

Jessica och jag var på en av våra loppisrundor i trakten och jag är fortfarande chockad över mitt fina fynd! längst inne i ett gammalt garage bland militärkläder och diverse maskiner stod den.. Jag tittade en lång stund innan jag vågade närma mig och verkligen tro mina ögon. Det var verkligen en gammal järnsäng!
Jessica och jag  flyttade bort allt bråte och tog oss en närmare titt. Jodå, forfarande en fin gammal järnsäng, med mässingdetaljer? Fina små hjul var det på den också..

Jag gick tillbaka in till damen som hade loppisen och frågade vad den kostade och hon visste inte ens att sängen stod där! Hon sa att hon inte hade tänkt att sälja den eftersom hon skulle göra ngt fint av den... Åååå, mitt mod sjönk. men så frågade hon vad jag kunde tänka mig att betala. Sånt där är så svårt. Jag vet ju att såna där sängar brukar vara svindyra men jag ville ju inte betala hur mycket som helst. Vi gick och tittade på den. Damen börjar prata om att hon brukar intala sig själv att det är en fransk säng och att den är mycket shabby chic och att folk betalar mycket för såna, minst 1500 kronor...
Mitt mod sjunker för, ja, jag vet ju att de brukar gå loss på MINST 1500 kr. Jag tänker att jag inte vill betala mer än 500 kr.. Jag påpekar att sängen inte är komplett eftersom sidorna saknas och då måste man ju svetsa och pyssla lite innan man kan använda den. Jag säger till damen att hon får säga ett pris istället. Hon säger:
- Vad säger du om 300 kronor? Känns det som ett OK pris?
Jag svarar, utan att tveka, inom loppet av en sekund:
- Det är taget, det känns som ett helt OK pris!








Vem som ska ha den? Lily förståss, då hon blir stor nog att sova i en vanlig säng... Tänk er denna säng, på breda, såpskurade tiljor, med massor av vita, sängkläder och kuddar med brodyr på. Den kommer att bli ett smycke i all sin naturliga chabby chic-het! Bara jag klurar ut hur sidorna ska se ut, och sen ska jag svetsa dem också...

Min inre bild av hur järnsängen kommer att se ut.. Nu har man ju inte de fönstren i sitt hus men ändå..


http://dengamlaskolan.blogspot.com/2011/02/antligen-en-jarnsang.html

2 kommentarer: