fredag 29 juli 2011

Härligt skabbig fåtölj!

Igår var Jessica och jag på auktion och jag blev förälskad i denna fåtölj. Fick vänta hela auktionen innan den gick och jag fick den för 200 kr! Den har bara domestiken på, alltså tyget som den en gång var klädd i är borta. Jag tycker att det är otroligt snyggt. Ska slipa av armstöden och sen funderar jag på att dra ett lager vitriol på trät så att det blir grått och ser äldre ut. Kanske också spika fast ett linnetyg på. Jag vill inte klä om den helt eftersom jag tycker att det är snyggt då den ser så här ruff ut. Jag gillar industristilen med ett stänk av romatik och det tycker jag att det blir med denna fåtölj.

Sambon tyckte att jag var mäkta knäpp när jag bad honom ställa ut fåtöljen i trädgården för att jag skulle ta kort på den. Han tycker också att fåtöljen är ful i sin skabbighet och det är han säkert inte ensam om. Och grannarna funderade säkert en hel del om vad jag höll på med när jag släpade ut skabbiga möbler och knäppte kort på dem..

Så vad tycker ni om fåtöljen? Härligt skabbig eller förfärligt skabbig?

Roligt var det att leka med pappas kamera och jag är nöjd med bilderna. Tycker de blev helt OK för att vara första gången. Nu fick jag ju en hel del assistans men ändå. Jag hoppas att jag med bilderna kan förmedla det jag ser som vackert med fåtöljen.


love it!




Jag tycker till och med att baksidan är snygg som den är utan tyg!

2 kommentarer:

  1. Härligt skabbig, blir hur fin som helst !!!

    SvaraRadera
  2. Det var fin modell på fåtöljen! Mina grannar undrar nog också, jag som släpar ut en massa konstiga saker på balkongen och tar kort :)

    SvaraRadera