söndag 12 september 2010

Min verktygslåda

Förutom tre dagars studieresa till Stockholm har jag också snickrat vidare på min verktygslåda. Den här veckan har jag sinkat och det tar sin tid om det ska bli snyggt utan urslag... Jag arbetar i al som är ganska mjukt och behändligt, förutom att det lätt åker ur bitar då man använder stämjärnet.




Svårare än vad man tror att hålla reda på hörn, in- och utsida...Gäller att märka upp allt innan man börjar.  
Rita av så att långsidorna passar ihop med kortsidorna... Eller på "fackspråk" ska tapparna passa ihop med sinkorna.

De färdiga sinkorna, och ja, de passar ihop med tapparna!!!
Så här ska det se ut då det är klart

Den färdiga lådan som vi mätt efter. Hoppas min låda blir lika fin!

1 kommentar:

  1. Mycket fint handsinkat, finns det någon maskin som gör detta lika fint tro.
    Har testat med rak sinkning men ej såhär med maskin.

    SvaraRadera