söndag 4 oktober 2009

Lastbilsträffen förra helgen

Nämen nu har jag inte uppdaterat på länge igen! Hmm... Förra helgen var det iaf lastbilsträff här på byn. Jag var inte hemma förra året då den var så jag var liksom inte förberedd på chocken jag skulle få... Redan på fredag började helvetet... Av någon outgrundlig anledning så är alla dessa truckers förtjusta i att använda sina tutor. Och vilka jäkla tutor det var... Hela natten mot lördag höll de på att tuta och samma procedur skedde på lördagsnatten. Vid det kaget var jag fan vansinnig på idioterna! Jag hade redan på fredagen förklarat dem efterblivna och denna uppfattning förstärktes på lördagen. Det är ju jättekul att det händer lite grejer och är lite evenmang på denna annars ganska döda by, MEN ett gäng fulla truckers med tutor är inte roligt alls! Jag hoppas verkligen att de kapar alla tutor nästa år. Annars ska jag personligen gå ner och desarmera tutorna.. Hehe, har fått löfte av Ola att han ska visa mig hur man gör..
Vi var iallafall ner och tittade lite på lördagen, massor med lastbilar och öltält och sånt. Skulle vara 120 lastbilar där och det kanske det var. Många motivlackerade och det var ju lite kul att titta på, annars är man ju inte nämnvärt intresserad av lastbilar. Men en lastbil var verkligen fint lackerad. Man undrar ju vad de fraktar och vart de kör med dessa fina lackeringar, kul att få ett stenskott liksom...
På kvällen var Dennis, Jessica och Tony hos oss och käkade. Tony och Anders gick ner till lastbilsträffen senare på kvällen. De kom hem kring 02.30 och jag var fortfarande vaken.. Tutorna höll mig uppe, pratade med Emelie kring 01 och hon fick också höra tutandet ända ner till Gävle via telefonen..







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar