söndag 4 oktober 2009

Helgen som gått

I fredags var vi på bio här på byn. Var riktigt länge sedan jag var på bio här, det är fasen säkert 15-16 år sedan! Det är ju riktigt kul att vi faktiskt har en bio här, måste gå på bio oftare! Vi såg Flickan som lekte med elden och den var ju då riktigt bra, fast jag tyckte att Män som hatar kvinnor var bättre. Jag är iaf helt faschinerad av Noomi Rapace rollprestation, helt suveränt duktig skådespelerska!
Lovis fick vara hos Hanna och Matilda när vi var på bio så hon var så nöjd så! Efter bion hämtade vi Lovis och gick och hälsade på mamma och pappa en snabbis eftersom de hade kommit hem från Italien. De har varit där en vecka med brorsan, Linda och Jim.

Lördagen gjorde vi inget speciellt på dagen. Jag städade lite och Anders pysslade med det sista i lusthuset. Jag var på Inte bara Systrar och handlade lite för presentkortet jag fick när jag fyllde år. Köpte en jättefin medecinlåda i plåt, ljuslyktor och en liten plåtburk.

På eftermiddagen var vi bjudna till Anders moster Torborg på middag. Anders morbror Tomas gick bort för ett tag sedan och vi ville träffas allihopa under andra omständigheter än begravning, har varit alldeles för mycket tråkigt under en kort period nu. Barnen lekte och hade jättekul och vi åt gott. Christer tog ut en av sina hästar och barnen fick prova på att sitta upp och vi fick till och med Lovis att pröva på att rida! Hon har inte velat rida förr så det var ett framsteg!

Linus & Lovis på hästen Brillan


Idag har vi bara varit hemma. Jag har börjat på mitt andra slöjdprojekt, en ostbricka. Hämtade några gamla brädbitar ute i ladugården som jag hyvlat och hyvlat och hyvlat.... Har varit riktigt less kan jag säga... De gamla fina hyvlarna jag hittade är nog inte så bra ändå, eller också är jag alldeles för svag? Fastnade hela tiden med hyveln halvvägs på brädbiten och sen blev det ett fult hack! Justerade om hyvlarna men det funkade inte ändå... Ska visa det färdiga resultatet i veckan då jag beräknar bli klar med brickan.

Nu är det dags att lägga sig ner i soffan en stund innan sängdags! Go´kväll på er!

2 kommentarer:

  1. God morgon.. jag sträck läser nu flickan som lekte med elden... jag vill hinna läsa boken innan jag ser filmen!
    Vilken fin plåt låda... verklig ur söt!

    SvaraRadera
  2. Ja, äntligen har dinstudio tagit sig i kragen och fixat så man kan kommentera inläggen direkt =)

    Nu är vi hemma i natursköna Ramsele och ser framemot att träffa er =) Du jobbar till onsdag antar jag? Vi får höras på telen...

    Kramar

    SvaraRadera