söndag 4 oktober 2009

Fula slöjdgrejer och negrer i skogen

På söndagen förra helgen begav jag mig ut i skogen för att hitta lite material till mina slöjduppgifter. Den första uppgiften var att göra en kollektion av hängare med naturliga förstärkningar, dvs vi ska använda grenar som hängare. Jag åkte ut i skogen för att leta lite sly som jag kunde använda. Klafsade runt där i skogen och slet en del innan jag hade fått in björkarna i bilen. Åkte upp efter en skogsbilsväg och hajade till av att det röde sig i skogen. Jag är ju livrädd för djur så jag är lite på helspänn då jag är ute i skogen. I vilket fall var detta inte ett djur som rörde sig... Först trodde jag att det var de sedvanliga thailändarna men nej, det var negrer (eller afrikander om jag ska vara PK)! Jag började att skratta för mig själv där i bilen. Vad är oddsen liksom? Hur ofta är det ens någon ute i skogen? I vilket fall så var det ju då våra nya Ramselebor som är från Somalia. De var ute och plockade bär.

När jag kom hem så låg Tony och Anders och tittade på film. Tony orkade inte gå hem till "gröbba" på natten så han sov hos oss. Jag började jobba på den där hängaren. Hade storslagna planer på hur den skulle se ut och hade gjort en jättefin ritning, hade gjort typ 10 olika varianter av den faktiskt. Jag täljde och täljde... Och den blev inte som jag hade tänkt mig kan jag säga... Det skulle bli en hängare som Lovis skulle få ha och jag täljde hjärtan i ändarna och jag fick ju till dem MEN när man tittar på hängaren så tänker man inte riktigt på hjärtan... Den ser för djävlig ut och jag kan inte komma till skolan med den där. Det ser ju ut som ett jäkla .....
Eller vad tycker ni?


Vad säga? Det blir aldrig som man tänkt sig... Men jag har ju lärt mig att tälja iallafall...

1 kommentar:

  1. Ja du...nu är jag ju verkligen ingen hantverkare själv och jag vill absolut inte racka ner på det du har åstadkommit...men jag måste erkänna att jag sitter och fnissar lite för mig själv åt dina "hjärtan" ;)

    SvaraRadera