fredag 15 juni 2012

Lily ett år!

Tänka sig att det idag är ett år sedan lillskruttan kom till världen! Känns som att första året gått mycket fortare med Lily än med Lovis. Men så har jag ju jobbat deltid och delat föräldraledigheten med Anders, Med Lovis var det jag som var föräldraledig i ca 1,5 år eftersom Anders pluggade och jag var arbetslös.

Det är lite vemodigt när tiden går så fort men samtidigt älskar jag denna tid när det händer så mycket, nya ord kommer, de börjar gå, börjar påta på och leka för sig själv. Jag tycker att det är som  härligast att vara föräldraledig kring denna period. Det är viktigt att stanna upp och njuta av knubbiga små ben, händer som sträcks upp mot en, trevande första steg och dunigt hår att borra ner näsan i.

Lily har haft ett-års kalas idag och jag tror att hon varit nöjd med dagen. Dagen började med paketöppning i sängen med hjälp av storasyster Lovis. I paketen fanns hårda små böcker som tål att bitas på eftersom Lily tuggar på allt.

På eftermiddagen kom farfar, kusinerna från Forsnäs, mormor, morfar, gammelmormor, Dennis och Jessica. Höjdpunkten var nog att äta tårta alldeles själv! Massor med fina presenter fick hon men roligast var som vanligt, för de allra flesta ett-åringar: presentsnörena... Av oss fick hon en jättefin gungställning men eftersom vi fick tag på den i grevens tid så har vi inte hunnit sätta upp den, tror att det blir morgondagens syssla om Anders slipper utryckningar eftersom han har jour.

Storasyster fick blåsa ut ljuset

fina tårtan som pappa Anders gjorde

började så fint med sked

men sen blev det händerna

lycka är att få mula i sig tårta på egen hand!

mjuk låda med ugglor var rolig, den blir bra att pyssla med på morgonen i spjälsängen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar