måndag 19 mars 2012

Dold förvarning i fiffiga lekskåpet

För några år sedan fick jag tag på ett gammalt skåp som faktiskt stått på Lekis när jag var liten. På den tiden var det blått med stora lådor och jag tror att varje barn hade en låda med olika symboler på. Om jag inte minns helt fel så var det frukter.  Kanske någon annan som minns? I vilket fall finns inte lådorna kvar längre och skåpet har fått ett nytt hem hos mig.

Jag har  många gånger tänkt att jag ska snickra nya lådor till det men det blir liksom aldrig av. Har tänkt att jag istället skulle köpa korgar som passar att ställa in där. Men det har heller inte blivit av. Jag har bara haft böcker i skåpet. För ett tag sedan gjorde jag om skåpet till ett lekskåp istället för bokskåp eftersom det står inne i salongen som är lekrum. Jag hängde upp lite leksaker som Lily kunde ta tag i och dessutom skall hon lite längre fram kunna stå där och ta fram leksaker hon vill ha. Men det blev så rörigt att se alla lekaker inuti skåpet så jag sydde ett förhänge i linnetyg så jag slapp se röran. Tycker det blev bra, vilsamt för ögat när skynket är nere.



Hhmm, jag vet nog att det döljer sig roliga saker bakom det här skynket!

jajemen, där var dom!

om jag står på tå riktigt mycket så når jag nog några bilar

1 kommentar: