söndag 20 september 2009

Städ och fixarhelgen är över

Så var det söndagkväll, strax är det dags för sängen och imorgon är det jobb. Idag har jag pysslat med att röja ur skrubben inne i Lovis rum. Har möblerat om i hennes rum också. Hon har ju haft affär i skrubben förut men nu ska det bli en liten biograf! Behövs lite ommålning och lite tyg och sånt. Bilder får ni se senare! Men jag är verkligen sugen på att sätta igång att måla och greja där! Idag har jag kånkat lådor med böcker och annat som jag haft i skrubben, behöver flera flyttlådor för att flytta resten av alla böcker. Det är bra motion att kånka lådor med böcker uppför två trappor!


Har städat ur källaren i helgen också. Så nu har jag det städat i min lilla snickerbo´ där jag ska sitta och tälja och greja. Det blev jättebra men vi ska göra i ordning där riktigt. Sambon och jag är lite oense om hur det ska se ut där nere. jag vill som vanligt ta den enklaste vägen och bara måla, men han vill slå på panel och sen måla...Får väl se hur det blir och NÄR det blir.


Källaren formligen svämmade över av pant när jag skulle stöda där. Hhmm, nackdelen med att ha ett så stort hus som vi har? Jag var iallafall och pantade ohyggligt många PET-flaskor och burkar. Tre sopsäckar och en massa ICA-kassar, tror att det blev närmare 400 kronor. Jag köpte en ny filt och en svart behållare till skräp som jag har i badrummet. Badrummet har jag nu svirat om till det gamla svartvita igen. Det romantiska, blommiga känns för somrigt nu.


Annars har vi inte gjort så mycket i helgen. Eller förresten, vi var och käkade på hotellet i fredags och tillsammans med Dennis och Jessica. Det var supergod mat. Jag käkade oxfile med en jättegod sås, rostade grönsaker och stekt potatis. Jessica åt en kyckling som också såg supergod ut. Kan rekomendera att gå dit och käka för er som bor här på byn!

2 kommentarer: