torsdag 22 september 2011

Jag har blivit med kamera

Jag har ju länge velat köpa en systemkamera och tanken var att jag skulle köpa en kamera för pengarna som jag drog in på loppisen. Nu blev det så att min snälla pappa gav mig sin kamera då han köpte en ny. Kameran passar mig bra eftersom det är en nybörjarkamera. När jag fick kameran så fick jag ju pengar över och då köpte jag ett vidvinkelobjektiv till kameran istället. Jag vill ju kunna ta inredningsbilder med kameran och då passar ett vidvinkel bra. Det är ett kul objektiv men man får vara lite försiktig eftersom bilderna kan bli lite förvrängda. Ska lägga ut lite bilder jag tagit med den senare.

Jag har inte hunnit ta så många bilder ännu, men jag är i full färd. Det är mycket att laborera med och prova. Ska försöka hitta någon fotokurs på nätet tänkte jag. Någon som vet någon bra?

Canon eos 1000d

Tamron 10-24 vidvinkelobjektiv som jag köpt

1 kommentar:

  1. jag följer en fotoblogg med en ung tjej som lyckas med mycket på kort tid. Hon säljer diverse webbkurser. Jag har själv inte provat någon. http://emelieohlsson.se/

    SvaraRadera